Nástroje smrteľníkov #4: Mesto padlých anjelov

BOOK


Originál: The Mortal Instruments #4 - City of Fallen Angels
Autor: Cassandra Clare
Vydavateľstvo: SLOVART, 2014
Čítané v jazyku: neoficiálny preklad

Hl. postavy: Clary, Jace, Simon
Vedl. postavy: Isabella, Maia, Jordan, Alec, Luke, Magnus Bane, Marysa, Jocelynn
Hl. záporáci: démoni, Raphael, Camille

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti, upíri, vlkolaci, víly, anjeli, démoni, YA

Obálka?
Veľmi pekná, ako všetky originály, myslím, že je na nej Clary a Simon (ktorý je v tomto dieli dosť podstatný).

Strany?
424 strán

Filmové spracovanie?
V roku 2013 príde do kín 1. diel série.

Má pokračovanie?
Áno, častí je v originále 6, ale séria sa pokladá za 2 trilógie, pretože autorka dodatočne vytvorila k originálnej trilógii ďalšie nadväzujúce časti.

O čo ide?
Vojna medzi Tieňolovcami, Dolnosveťanmi a démonmi sa skončila. Jace-a sužujú temné sny, Clary sa snaží dokázať, že z nej môže byť dobrá Tieňolovkyňa a Simona neustále prenasledujú upírske klany a chcú si ho prikloniť na svoju stranu. Navyše sa musí vysporiadať s citmi k 2 krásnym dievčatám, ktoré ho chcú každá pre seba. Ešte sa k nim pridáva aj neznámy vrah, ktorý vraždí Tieňolovcov aj Dolnosveťanov, aby rozpútal ďalšie nepokoje a vojnu. Kto je vrah? Kto zomrie ďalší? Začína sa nové dobrodružstvo a nové nebezpečenstvo našich starých skvelých hrdinov.

btw. snažila som sa bez spoilerov a písala som skôr všeobecne a neurčito, snáď som nevyzradila nič dôležité 8)

Humor?
Ani tento diel sa nezaobišiel bez vtipných ironických hlášok Jace-a a aj iných postáv, no je tu toho pomenej.

Nuda?
Na začiatku som sa ťažko vžívala, pretože sa mi to zdalo ako predlžujúci sa epilóg z 3ky. Nič sa nedialo, len sa nejako načrtával nový život hrdinov s novými ale aj nejakými starými problémami. Druhá polovica bola o dosť akčnejšia a keď som si tých 6 častí rozdelila na 2 trilógie a vnímala som to ako skoro čisto novú knihu, lepšie som sa do toho vžila.

Láska?
Pobavil ma Simon, ktorý to (nie naschvál) ťahá s 2 slečnami naraz 8D proste chlapi...
Nachádzajú sa tu aj krásne romantické scény iných ľudí... 8P

Akcia?
Od polovice knihy jej tam bolo naozaj dosť a záverečné boje od tejto autorky sú vždy veľkolepé!

Napätie?
Už od začiatku som bola v nervovom vypätí, že ako pokračujú životy hrdinov po veľkej vojne. Potom sa stav mojich nervov už len zhoršoval.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Totálne nervydrásajúci.

Čo som čakala?
3. diel sa ukončil poriadnym bojom a úplne úžasne. Napriek tomu som si nemohla dať v tejto sérii pauzu, proste som musela siahnuť po 4. dieli!

Čo som dostala?
Touto knihou sa začína "nová" trilógia. Prvé 3 diely série totiž nadväzovali na seba a 3. dielom sa hlavná zápletka skončila. Potom sa autorka rozhodla ďalej rozšíriť sériu o nový príbeh s tými istými postavami a ich minulosťou. Niektorí to berú ako 2 trilógie s rovnakými postavami, ale nadväzujúce na seba.
Námet tejto série - Tieňolovci, démoni, Dolnosveťani (upíry, vlkolaci, víly, čarodejníci) - je veľmi originálny. Každá rasa má svoje vlastné pravidlá a predsa žijú spolu nejako po kope.
Občas v mieri - typ 1: nestaraj sa do mňa a ja ťa nezabijem, typ 2: dodržím tvoje pravidlá, ale nepleť sa mi do cesty...
Občas vo vojne - typ 1: zabíjaš mi bratov, zabijem ťa, typ 2: serieš mi nervy, zabijem ťa, typ 3: som hladný, zabijem ťa...
Autorka to skombinovala tak, aby to do seba predsa len zapadlo a vytvorila skvelý svet plný príšer. Fascinuje ma jej talent detailne opísať situáciu čitateľovi, no nepovedať postavám dôležité informácie. Takisto obdivujem ako dokáže príbeh napísať z toľkého množstva pohľadov a vždy to do seba napasovať. Každá postava sa dozvie nejaké iné tajomstvo, niečo si spoja, niečo si zataja a nakoniec je z toho guláš, ktorému však čitateľ rozumie. Takisto vám autorka hrá na city, pretože tu nechýbajú romantické, vášnivé a napäté situácie. Dokážem sa vžiť do každej postavy a sympatizujem so všetkými. Každý má svoju vlastnú osobnosť a minulosť, o ktorej napriek predošlým 3 dielom nevieme ešte všetko. Je ale potrebné, aby ste mali prečítané prvé 3 diely série, aby ste tomu aj rozumeli, pretože veľa problémov sa ešte nevyriešilo. Ja som sa však snažila brať knihu ako začiatok niečoho nového. Predsa len sa vojna skončila tak, ako sa skončila - s následkami, úmrtiami aj odhalenými tajomstvami - a tu sa začína nová zápletka a máte tu aj nejaké nové postavy, ktoré dej trochu pomotajú.
Začiatok sa pre mňa dosť tiahol. Stále som mala pocit, že čítam ešte epilóg z 3ky. Autorka načrtla, ako si žijú postavy ďalej a čo všetko sa s nimi teraz deje. Niežeby ma to nebavilo, ale chýbala mi tam nejaká akcia či nastolenie nového problému. Potom to začalo naberať väčšie grády a po polke knihy som mala už samú akciu a strach o hrdinov.
Kniha sa číta veľmi dobre, autorka má dar písania, ktorý patrične využíva. Jej kníh sa nedokážem nabažiť. Čitateľa vtiahne a donúti ho napriek všetkým povinnostiam začať čítať nový diel jej série (alebo možno som len ja slabá a nevydržala som). V každom prípade sa vám túto sériu oplatí čítať, pretože je fenomenálna a originálna.



100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4.5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Chcem si prečítať 3 diel :) Som zvedavá, čím ma ohúri :D Bože, už si nedá Cassandra pokoj s tými nervydrásajúcimi koncami? :) Vďaka tebe teraz viem, že asi nie :D
    Porazí ma z toho :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite prečítaj, 3ka je úžasná, najviac sa mi páčila 8) Ja som si dala pauzu a 5ku si nechcem prečítať kým nebude vydaná po anglicky aj 6ka, lebo že koniec je na nervy totalne! 8D

      Odstrániť
  2. Tuhle knížku si chci přečííst :3. Akorát jsem se ještě neprokousala Městem ze skla, takže si budu muset ještě počkat :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som prečítala 3 diely za sebou okamžite 8D teraz mám pauzu, čakám kedy bude aj 6ka a potom sa pustím do 5ky, lebo že tá má ešte horš koniec ako toto 8O

      Odstrániť
  3. Já tě vůbec obdivuju za to, že ses do toho pustila. Já jsem na autorku už zanevřela :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako bola som na vážkach s tým, ale 3ka sa mi moc lúbila 8) tak dúfam, že 5ka bude ešte lepšia 8)

      Odstrániť
  4. Omg, kedy sa ja k tomu konečne dostanem? Ale mám pocit, že to nechcem čítať, kým nevyjde aj posledný diel, lebo po štvorke by som chcela piaty a po päťke šiesty, lenže šiesty nikde. :D Takže radšej čakám, aby som nedostala infarkt, ako keď som dočítala Mechanického princa hneď ako vyšiel a potom som zistila, že na ďalšiu časť musím čakať ešte rok aj niečo.
    Strašné :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež mám preto pauzu a čakám až km bude 6ka už vonku a potom si prečítam 5ku 8D také nervy mať, už toto končilo horibilne!

      Odstrániť
  5. Ahoj, chcem sa spýtať, že kde sa dá prečítať táto kniha? Lebo neviem nikde nájsť žiadny preklad. :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, nájdeš ho tu - http://prekladyknih.blog.cz/rubrika/serie-mortal-instruments-cassandra-clare 8)

      Odstrániť
  6. Ahoj, chcela by som sa ťa opýtať kde sa dá prečítať táto kniha, nikde to nemôžem nájsť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. http://prekladyknih.blog.cz/rubrika/city-od-fallen-angels-cassandra-clare

      Odstrániť
  7. Ja som citala zatial iba 1. a 2. cast... no citala som na strankach ako napr. Martinus nieco viac o dalsich dieloch, nieco o tom ze sa Jace a Clary daku dokopy.... mne to trochu nejde do hlavy.. nie su predsa surodenci..? Ved to bude incest nie..? :D a preto sa chcem opytat.. ako to teda je..?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budeš si musieť prečítať 3. diel, aby si to zistila 8D Toto si si ale naspoilerovala, keď si si prečítala moju recenziu, aj keď som sa snažila čo najmenej vyzradiť.

      Odstrániť
  8. :D no.. ale prosim.. ja som neuveritelne zvedava a 3. cast dostanem az o mesiac.. :/ nakoniec teda nebudu surodenci..? Alebo ako..? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mortal_Instruments - pri postavách máš vysvetlenia, keď sa chceš pripraviť o prekvapko no 8D

      Odstrániť
  9. Da sa tato kniha precitat niekde aj so slovenskym prekladom? Hlada som, nenasla som. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, existuje len neoficiálny český preklad, ale kniha vyjde v slovenčine tento alebo budúci rok, presne neviem. Vyjde celá trilógia.

      Odstrániť
  10. Ano to viem. Mesto padlych anjelov niekedy vo februari, stratenych dusi v auguste a nebeskeho ohna presne o rok... :/ hmm. No skoda. :/

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Becky, knihu som si kupila v slovencine tu http://www.ipark.sk/259301-mesto-padlych-anjelov/ Kniha Mesto padlych anjelov je super - určite odporúčam, C. Clarkova je skvela spisovateľka :))) T.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ano, Cassandra píše velice čtivě, akorát to tím dalším dílem možná trochu zkazila. Sice jsem tento díl četla v angličtině, ale i tak to už nebylo úplně ono. Zbytek si velice ráda přečtu, avšak už nebudu tak nadšená jako dřív. :) (Ten konec stejně navedl na pokračování) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež si myslím, že radšej nemala túto novú sériu písať, ale prečítam si aj zvyšné diely 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára