Štikút a Bezzubka / Ako som ostala závislá na dráčikoch



Kto nevidel film How to train your dragon so Štikútom a Bezzubkou, choďte sa hanbiť do kúta! 8D

To je tak geniálna rozprávka, až z nej plačem. Ja proste zbožňujem grimasy toho draka a dabingový hlas Jaya Baruchela. Ja som sa do tohto animáku zamilovala. Krásny príbeh, postavy a vizualizácia. Vrelo odporúčam každému. V roku 2019 sa môžeme tešiť už na 3. diel. Okrem toho vyšlo aj niekoľko pol hodinových doplnkových mini-filmov.

Určite nevynechajte ani miniserál DreamWorks Dragons. Vychádza na Netflixe po viacerých dieloch naraz, momentálne 7. séria. Je to vtipné, krátke a neprídete o drakov počas tohto neúprosne dlhého čakania na filmy.

No a ďalšou fičúrou je samozrejme knižná predloha od Cressidy Cowell. Sú to detské knihy, obsahujú ilustrácie, sú tenké a občas primitívne. Film má s knihou spoločné iba asi tak pár mien a názvov miest. Lenže ja som sa rozhodla, že si to proste prečítam, lebo sú to moji obľúbení dráčikovia. Tie nové paperbacky sú krásne a ľahko ich schováte do kabelky. 

Verdikt?
Knihy sú hrozne vtipné! Áno, sú primitívne, sú písané pre pochopenie menších detí, ale aj tak mi to príde vtipné a zlaté. Aj keď dopredu predvídam okolnosti, aj keď je to o inom ako film, proste som si ich obľúbila.
Prečítala som už prvé 4 diely a rozhodne si prečítam aj zvyšok. Nemá cenu ich nejako zvlášť a detailne recenzovať, len si to proste prečítať.
Odporúčam aj ako príklad pre deti, ktoré chcete naviesť k čítaniu. Ilustrácie Vikingov im tiež pomôžu s predstavivosťou. 
A Bezzubka? Viem si predstaviť, že filmová "veľká" Bezzubka bola po narodení taký živel ako tá "knižná". Smejem sa hocijak z obidvoch 8D
Autorka má talent na dialógy aj vnútorné monológy postáv, brutálnu predstavivosť (čo všetko tam navymýšľala vo svete Berku) a každú knihu zhltnete do 2 hodín. Keby ich len objavím skôr...
Knihy na seba síce nadväzujú, ale v každom je nová zápletka a príbeh. Štikút proste rastie s knihou.

Odporúčam teda veľkým aj malým, tým čo milujú film (nič vám to ani nepokazí ani nespoileruje) a tým, čo hľadajú nejakú jednohubku na zasmiatie. 

P.S.: A pozrite si animáky!


















P.S. 2: No nie je v 2ke Štikút sexi? 8P
P.S. 3: Práve som opätovne dopozerala spomínané 2 filmy. Ako vždy, úžasné!

Podrobné info o knižnej, filmovej a seriálovej sérii hľadajte napr. na Wikipedii.

Komentáre

  1. Skvělý článek! :) Já mám taky draky moc ráda :) Ve filmech, v knihách, všude :) A Jak vycvičit draka mám opravdu moc ráda, už jsem to viděla několikrát a pořád mě baví :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. diki.
      aj mňa! to je proste geniálna emociálna a krásne urobená rozprávka s myšlienkou 8)

      Odstrániť
  2. ja miluju draky od knizky eragon, strasne jsem pak chtela aby se mi nejakej vylihnul :-D a co je horsi, v tomhle serialu je bezzukbka jeste krasnejsi drak nez safira. kcertu :-/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj ja keď som videa Eragon film tak sa mi veľmi páčil. ale na Bezzubku nič nemá 8D a keď čítam knihu, kde má aj hlas a je o dosť papulnatejšia, tak sa veľmi smejem 8D

      Odstrániť
  3. Knihy som nečítala, ale seriál je neskutočný! :D :D Zbožňujem ho. Ešte som sa k novším dielom nedostala, ale plánujem to.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. knihy sú zlaté naozaj 8D ale také detské.
      seriál si plánujem rewatchingnúť. filmy vždy keď sa dá kuknem 8*)

      Odstrániť
  4. Asi si teda pozriem rozprávku :) Ale navnadila si ma aj na knižku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to celkom fajn. Volakedy boli 3 pátrači, teraz je Bezzubka :D
      A animáky sú top!

      Odstrániť

Zverejnenie komentára